دلیل درد تمام بدن

درد تمام بدن ,درد تمام بدن نشانه چیست,علت درد تمام بدن چیست,علت درد تمام بدن,درد تمام مفاصل بدن,علت درد تمام بدن چیست,درد در تمام بدن,درد تمام عضلات بدن,درد تمام استخوانهای بدن,درد تمام اعضای بدن,درد کل بدن نشانه چیست,درد در تمام بدن نشانه چیست در بارداری

درد تمام بدن

توضیحاتی در مورد درد تمام بدن

درد بدن شایعترین نشانه بسیاری از بیماریهاست. آنفلونزا یکی از شناخته شده‌ترین آنهاست که موجب کوفتگی و درد بدن می‌شود. دردها همچنین میتواند ناشی از کارهای یکنواخت روزانه باشد، بویژه اگر شما به مدت طولانی بایستید، پیاده‌روی کنید و یا ورزش سنگین انجام دهید. ممکن است که فقط نیاز به استراحت داشته باشید و با کمی درمان در خانه دردهای بدن رفع شود. بعضی از دردها بویژه آنهایی که مدتی طولانی شما را درگیر می‌کنند، امکان دارد نشانه یک بیماری زمینه‌ای باشند. در این جور موارد، شما باید به پزشک مراجعه کنید. آنها می‌توانند با یک برنامه درمانی بلند مدت دردهای شما و دیگر عوارض همراه آن را برطرف کنند.

علل درد تمام بدن

شیشه‌ها برق می‌زنند، دیوارها تمیز و پستوها مرتب شده‌اند. برای یک استراحت کامل به رختخواب پناه می‌برید و در انتظار رفع خستگی و عرق ریختن یک شب طولاتی را به خواب می‌روید. ولی وقتی صبح می‌شود، تمام بدنتان درد می‌کند. کار بدنی سخت یکی از شایع‌ترین علل درد تمام بدن است. به گفته دکترها، عفونت‌های ویروسی، ورم مفاصل، یا بیماری‌های دیگر هم می‌توانند باعث ایجاد این درد شوند. هر وقت کاری توان‌فرساتر از حد معمول خود انجام می‌دهید ـ مثل خانه‌تکانی عید، کار سخت غیر معمولی، و ورزش‌های سخت جسمانی ـ روز بعد احساس درد می‌کنید. اگر درد تا دو یا سه روز بعد خوب نشد، تعجب نکنید. چون درد ماهیچه‌ها به‌تدریج ظاهر می‌شود. این مطلب مخصوصاً به هنگام سقوط یا وارد شدن ضربه‌ای به بدن واضح است. درد به‌تدریج و ظرف چند روز شدت می‌گیرد و سپس بهبود می‌یابد. غیر از کار سخت بدنی یا آسیب جسمانی، عفونت‌های ویروسی ـ از سرماخوردگی یا آنفلوانزا تا سینه پهلو ـ می‌توانند تمام بدن را چنان به درد آورند که انگار نه خانه‌تکانی کرده‌اید، بلکه خانه‌ را ساخته‌اید. تهاجم ویروس‌ها به بدن ایجاد التهاب را شروع می‌کند و دستگاه ایمنی بدن سعی در مبارزه با آن دارد و باعث درد در ماهیچه‌ها می‌شود.

درمان درد تمام بدن

به طور کلی دردهای ناشی از فعالیت شدید و خستگی با استراحت و گذر زمان بهبود می یابد. دردهای ناشی از عفونت ها نیز با گذشت چند روز در حالت عادی خوب می شوند. اما در اینجا بدون در نظر گرفتن علت درد، نکاتی را برای تسکین و بهبود علائم درد ارائه می کنیم. گرم کردن بدن روزانه سه بار و هر بار حدودا نیم ساعت بدن خود را گرم کنید. بهترین روش گرم کردن بدن، رفتن در وان آب داغ، دوش گرفتن با آب داغ و سونا و جکوزی است. اما اگر این موارد در دسترس شما نبودند گرمای ایجاد شده توسط پتوی برقی حوله داغ و یا گرمای ناشی از پمادهای گرم کننده نیز می تواند موثر باشد. فراموش نکنید پمادهای گرم کننده را در کنار سایر روش ها استفاده نکنید چرا که می تواند باعث ایجاد سوختگی شود. تحمل کردن درد اگر علت درد شما آسیب فیزیکی ناشی از حوادثی مثل تصادف و یا بیماری های ویروسی باشد و در صورتی که توانایی آن را دارید، بهترین پیشنهاد تحمل درد طی چند روز و استراحت است. درمان های دارویی درد مسکن ها، داروهای ضد التهاب و آسپرین می توانند کاهش دهنده آثار درد باشند. البته آن را خوب نمی کنند و تنها به طور موقف درد را تسکین می دهند. هر چند در مورد داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن، که برای دردهای ناشی از التهاب تجویز می شود، می توان علاوه بر تسکین درد، روی آثار درمانی این داروها نیز حساب باز کرد. داروهای قوی تری نیز برای تسکین درد وجود دارد که تنها پزشک مجاز به تجویز آن ها است. پزشکان برای عفونت ها و همچنین بیماری لایم و همین طور درد مفاصل داروهای ضد التهاب را توصیه می کنند. کاهش درد با ورزش در مورد دردهای ناشی از فعالیت بدنی شدید و یا ورم مفاصل نرمش های آرام و کششی می تواند مفید باشد. همچنین شنا باعث حرکت ماهیچه ها در تمامی جهات شده و بدون ایجاد کشیدگی در مفاصل باعث کاهش درد آن ها می شود.

درد تمام بدن و مفاصل

درد در تمام بدن می تواند ناشی از درد مفاصل نیز باشد. یکی از علل ساده ایجاد درد مفاصل، گزیده شدن بدن توسط کنه است. کنه می تواند ناقل بیماری لایم باشید و لایم موجب درد در مفاصل بدن می شود. اگر پس از گزیده شدن بدنتان توسط حشرات، دانه های قرمز چشم گاوی را در محل گزش و روی پوست مشاهده می کنید می تواند نشانه ای از ابتلا به بیماری لایم باشد. البته گزش این حشرات معمولا در مناطق جنگلی صورت می گیرد و درد مفصل ممکن است حتی چند هفته بعد و زمانی که آثار ناشی از گزش بهبود یافته است خود را نشان دهد.بعضی دیگر از بیماری نیز می توانند موجب درد مفاصل و ماهیچه های مرتبط با آن مفاصل شوند که احساس یک درد عمومی را در بدن ایجاد می کند. اختلالات بافت همبند (بیماری خود ایمنی) مانند التهاب شبه رماتیسمی مفاصل و در موارد بعید تر بیماری لوپوس می تواند علت درد مفاصل باشد. نکته مهم این که شدت درد مفاصل می تواند از بسیار ضعیف تا بسیار شدید مشاهده شود و در نتیجه با بیماری های دیگر اشتباه گرفته شود. درد التهاب شبه رماتیسمی مفاصل به طور معمول هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب احساس می شود و معمولا پس از ساعتی بهبود می یابد. اما درد ناشی از پیری مفاصل که به التهاب استخوانی مفصلی نیز معروف است معمولا پس از ساعت ها فعالیت بدنی شدت بیشتری می گیرد.

درد تمام بدن و عفونت های ویروسی

از شایع ترین عفونت های ویروسی سرماخوردگی، آنفولانزا و سینه پهلو هستند. هنگامی که بدن شما در معرض یکی از این عفونت ها قرار می گیرد، بدن برای مبارزه با آن شروع به ترشح مواد مختلفی می کند که در ابتدا ایجاد التهاب کرده و پس از آن باعث ایجاد در در ماهیچه ها می شود. این دردها گاهی چنان شدید است که شما احساسی مانند دردهای ناشی از آسیب و مسدومیت را در سراسر بدن خود احساس می کنید.

درمان درد تمام بدن با آسپیرین

قرص بخورید. آسپیرین یا داروهای ضد التهابی که بدون نسخه هم فروخته می‌شوند، مثل ایبوپروفن، دردهای ملائم را به طور موقت تسکین می‌دهند، ولی آن را خوب نمی‌کنند، مگر اینکه درد در اثر التهاب باشد.

درد تمام بدن و استرس

اگر شما فکر می کنید استرس موجب درد بدن در شما ‌می‌شود، تغییرات کوچک در زندگی روزانه می‌تواند استرس شما را تا حد امکان کاهش دهد. این مراحل را انجام دهید : برای چند دقیقه در روز تمرکز کنید. بر تنفستان متمرکز شوید و ذهن خود را از اشخاص و یا جریانهایی که باعث استرس می‌شوند، دور کنید. پیاده‌روی یا ترک محیط استرس‌زا، برای از بین بردن عوامل محرک مناسب است. احساسات نگران کننده خود را با کسی که به او اطمینان دارید برای کمک به بیان علت استرس، در میان بگذارید. اگر بر اثر استرس زیاد نمی‌توانید بخوابید، روش‌های ریلکسیشن را امتحان کنید و یا با چرت کوتاه در طول روز، سرحال شوید.

درد تمام بدن و کم آبی

آب ماده‌ای ضروری برای عملکرد سالم و طبیعی بدن است. بدون آن، بدن شما قادر به انجام بسیاری از فرایندهای مهم نیست و این فرایندها بخوبی انجام نمی‌شوند، در نتیجه درد جسمی را احساس می‌کنید. دیگر نشانه‌های کم آبی بدن ادرار تیره سرگیجه یا گیجی خستگی تشنگی شدید اگر به اندازه کافی آب ننوشید، بخصوص در روزهای گرم، بدن شما بسرعت دچار کم آبی می‌شود. شما باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید و با فعالیت فیزیکی و عرق کردن مقدار آن را بیشتر کنید. اگر به دلیل یک بیماری مانند اسهال، دچار کم آبی شوید، تا زمانی که بیماری شما رفع شود، آب از دست رفته را جبران کنید. آب آشامیدنی یا نوشیدنی با الکترولیت‌های اضافی می‌تواند به شما کمک کند. اگر نمی‌توانید آب بدنتان را حفظ کنید، به پزشک مراجعه کنید یا به اورژانس بروید تا مطمئن شوید که بدن شما دچار خشکی شدید نشده است.

درد تمام بدن و نبود خواب کافی

نداشتن خواب کافی بر وضعیت کلی سلامت تاثیر می‌گذارد. افراد به طور معمول به شش تا هشت ساعت خواب شب نیاز دارند. بافت‌ها و سلول‌های بدن برای سالم ماندن به خواب کافی نیاز دارند. همچنین مغز برای هوشیار بودن به خواب نیاز دارد. بدون خواب بدن زمان کافی برای احیای انرژی‌های لازم ندارد که این وضعیت موجب بروز درد در بدن می‌شود.

درد تمام بدن و کم خونی

کمبود گلبول قرمز و کم خونی باعث می‌شود بافت‌های بدن میزان انرژی کافی دریافت نکنند. در شرایط کم خونی بسیاری از بخش‌های بدن احساس خستگی می‌کنند زیرا برای انجام عملکرد صحیح خود از اکسیژن کافی برخوردار نیستند.

درد تمام بدن و کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین د و عوارض آن در کشور ما بسیار شایع است و بیماران زیادی با ضعف عضلانی یا درد بدن یا درد استخوان به کلینیک طب فیزیکی مراجعه می نمایند که تشخیص نهایی در آنها استئو مالاسی است لذا لازم دیدیم در این مورد خلاصه ای یادآوری نماییم.ریکتز به معنی اختلال مینرالیزاسیون صفحه رشد غضروفی وتشکیل استخوان آنکوندرال است بنابر این ریکتز در بالغین اتفاق نمی افتد .اما استئومالاسی به معنی میزالیزاسیون ناقص یا تاخیری بافت زنده استخوانی یا استئویید ,در فاصله بین استخوان کلسیفیه واستئویید است ودر هر سنی ممکن است اتفاق افتد. بنابر این در یک کودک هم ریکتزوهم استئومالاسی ممکن است اتفاق افتد. علی رغم آزمایشات دقیق وارزیابی ویتامین (نیاسین)حتی در کشورهای غربی استئومالاسی شایع است . بطوریکه در بین از 20درصد زنان آمریکای شمالی کمبود ویتامین” د” وجود دارد. در بررسی های انجام شده در کشور ما این عدد بسیار بالاتر است.

درد تمام بدن و دوش آب سرد

اگرچه اغلب آدم‌ها فکر می‌کنند با گرفتن دوش آب گرم بعد از انجام حرکات ورزشی می‌توانند ماهیچه‌های‌شان را آرام کنند اما واقعیت این است که این کار می‌تواند درد ماهیچه‌های‌شان را چندبرابر کند. در این شرایط حمام آب سرد برخلاف آب گرم، می‌تواند سرعت گردش خون در بدن‌تان را پایین بیاورد و باعث کاهش گرفتگی‌هاو دردهای عضلانی‌تان شود.

فیبرومیالژی و درد تمام بدن

فیبرومیالژی، بیماری مزمنی است که باعث درد شدید در تمام قسمت های بدن می شود. پزشکان این بیماری را یک سندروم می دانند که از علامت ها، نشانه ها و خصوصیاتی تشکیل شده است. محققان با انجام آزمایش خون می توانند تا 50 درصد بیماران مبتلا را تشخیص دهند، اما این آزمایش برای تمام بیماران صادق نیست.

درمان خانگی درد تمام بدن

برای خلاص شدن از این گرفتگی‌ها باید سراغ منیزیم بروید اما تنها راه دریافت منیزیم کافی مصرف خوراکی آن نیست. حمام نمک هم از راه‌های دیگری است که می‌تواند حال عضلات‌تان را بهتر کند. اضافه کردن نمک فرنگی مخصوص حمام به برنامه‌تان تجربه فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید با آن خستگی را از عضلات‌تان بیرون کنید.پروتئین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند از دچار شدن‌تان به گرفتگی عضلات جلوگیری کند اما اگر می‌خواهید کار را تمام کنید، تخم‌مرغ را با گوجه مخلوط کنید و یک املت ضددرد عضلانی میل کنید. به باور محققان مصرف یک پیمانه آب گوجه‌فرنگی در روز، به‌خاطر پتاسیم موجود در آن بعد از 10 روز ، احتمال بروز گرفتگی‌های دردناک عضله را کم می‌کند.برای اینکه ورزش هر روز باعث درد عضلات‌تان نشود از زنجبیل کمک بگیرید. محققان می‌گویند استفاده روزانه از زنجبیل باعث کاهش 20 درصدی درد عضلات می‌شود. از آنجا که زنجبیل خاصیت ضدالتهاب دارد، می‌تواند باعث کم شدن درد عضلات بعد از ورزش شود. پس چه به صورت خام و چه پخته، این مسکن طبیعی را در برنامه غذایی‌تان جا دهید.

بیشتر بخوانید : گردن درد ♥ درد عضلانی ♥ درد قلب ♥ درد لگندرد مفاصل

مضرات ماهی سالمون

شخصیت نمایشی ازدواج

درد پشت سر ناشی از چیست

خواص نوشابه بر مو

علائم سرطان چشم در نوزادان

خاصیت ماهی سالمون چیست

شخصیت نمایشی در کودکان

علت درد پشت سر از چیست

خواص نوشابه سیاه برای مو

علائم سرطان چشم کدامند

مضرات ماهی قزل آلا سالمون

درمان شخصیت نمایشی

درد در پشت سر سمت چپ

خواص نوشابه انرژی زا بلک برن

سرطان چشم و درمان

مضرات خوردن ماهی سالمون

شخصیت های نمایشی در روانشناسی

درد پشت سر سمت چپ در بارداری

خواص نوشابه انرژی زا لمسر

ایا سرطان چشم درمان دارد